ירידת מחיר
 
"You can look through all the videos we’ve created, and many people can’t believe it was shot on a smartphone. That’s the biggest compliment we can receive." 
- Giacomo Mantovani -

רוב האנשים שצפו בסרטון, לא האמינו שהוא צולם במצלמת סמרטפון.
 בין המחמאות הכי גדולות שאפשר לקבל. אמר גיאקומו מאנטובאני.
 
גיאקומו הוא האיש מאחורי המצלמה  בסרטון הסטודנט השנתי החדש של וואן פלוס והאיש שלימד אותנו לשלוט במצב צילום לילה.
 
דאגנו לשתף עמכם את הראיון עם גיאקומו אשר מספר על תהליך יצירת הוידאו השנתי לוואן פלוס - המכשיר האידאלי עבור הסטודנט .
 
כמה זמן כבר אתה עובד עם חברת ONEPLUS?

התחלתי לעבוד עם וואן פלוס לפני 4 שנים. רציתי לרכוש סמרטפון חדש, באותה תקופה היו שלושה מכשירים בלבד עם יכולת לצילום וידאו בK4 , אחד מהם היה הוואן פלוס וואן. אחרי שרכשתי את המכשיר ביצעתי את הטסט הראשון ונדהמתי מהביצועים של המצלמה. (תוכלו לראות השוואה בין ה oneplus ל Canon 5D  כאן. )
האנשים בוואן פלוס התחילו לשים לב אליי והוזמנתי למפגש מעריצים בלונדון. שם היה הווידאו הראשון שלי עם הצוות של OnePlus!
צעד אחר צעד התחלתי לקחת חלק באירועים גדולים יותר, השקת מוצרים למשל. ולבסוף עברתי לדברים יצירתיים לדוגמת סרטון הסטודנט הזה. 
אני אוהב את המותג. אני אוהבת את החברה ואני מרגיש חלק מכל זה.
אני תמיד אומר לאנשים שכולנו חלק ממשפחת OnePlus. אני אוהב את זה לא רק בזכות המוצר וההשקפות של החברה שהולכות יד ביד עם העקרות שלי, אלה גם בזכות כך שמתאפשר לי לעבוד על פרוייקטים יצירתיים כמו זה.

במשך כמה זמן אתה עוסק ביצירת וידאו?

התחלתי כאשר הייתי בן 16. היום אני בן 35. מה שאומר שאני עוסק בזה כבר קרוב ל20 שנים. כפי שאתם יכולים לדמיין זהו חלק משמעותי בחיים שלי. אני אוהב ליצור וידאו.
אני אוהב ליצור את מה שיש לי בראש. אני רוצה להעביר מסר בעזרת הסרטונים הקצרים שלי.

ממה אתה הכי נהנה כשמדובר ביצירת וידאו?

אני אוהב את הכל. אני אוהב להפיק, לעבוד עם אנשים, לזהות בעיות ולפתור אותן. זה גורם לי להרגיש כמו גיבור. אני אוהבת להמצא בסט. זהו רגע מאוד אנושי. אני אוהב שהסרטון הופך למציאות, סצנה אחר סצנה. אני נהנה לצלם את זה. אני נהנה מלראות את תהליך העריכה  שבו הכל מתעורר לחיים. אני נהנה לראות את תגובת הצופים כשהם צופים בזה לראשונה.​

מהו סגנון הוידאו שלך?

אתם יכולים למצוא בכל וידאו שלי אלמנטים אשר מאפיינים אותי.
הקצב, הדיוק, הדיוק, תשומת הלב לפרטים, ומבנה הסיפור; שהוא תמיד מינימלי מאוד, חיוני מאוד, ברור מאוד.

כמה זמן לוקח כל התהליך?
 
לקח בערך 5 ימים לתכנון הוידאו ולטיוטה הראשונית לתסריט.
הצגתי אותם במשרד של וואן פלוס, יחד ליטשנו אותו. עשינו מספר שינויים ונכנסו לשלב טרום ההפקה. שלב זה לקח 6 ימים.
בשלב זה, התחלנו את ההפקה. היינו צריכים לצלם הכול תוך יומיים..זה היה הרבה עבודה, ובסופו של דבר היינו צריכים לדחוף סצנה אחת ביום רביעי.
ביום חמישי, התחלנו את שלב הפוסט-פרודקשן, וביום שישי בילינו את כל היום באולפנים ובסקייפ עם אמני קול, כדי להקליט את הקולות באנגלית, גרמנית, צרפתית וספרדית. בשבת הקלטנו באנגלית ואיטלקית והמשכנו לעבוד על תהליך של חיתוך הקליפים, על מנת לשלב אותם טוב עם המוסיקה. תיקון צבע וכו 'בשבת אחר הצהריים וביום ראשון. חמישה ימים אולי נראה כמו הרבה זמן עבור פוסט - פרודקשן, אבל כדי לעשות את כל השיפורים כפי שצויינו, הייתי צריך ליצור קשר עם כמה משתפי VFX כדי לסייע בתהליך העריכה; ועשינו את זה בדיוק בזמן!

 
 
 










 
 
 





מה הייתה הסצנה אותה הכי נהנת לצלם?

נהנתי לצלם את הסצנה עם הכלב. כלבים פשוט באמת עושים מה שמתחשק להם, הכלב הזה היה כישרון טבעי! 
בנוסף, סצנת המסיבה הייתה כייפית מאוד. יצרתי מערכת מסתובבת אשר אפשרה לנו לסובב את המכשיר ב360 מעלות סביב מיכאל, השחקן הראשי שלנו ולצלם אותו מצלם תמונות של חברים שלו, מצלם סלפי עם בחורה.
לחבר מצלמה רגילה למכשיר הזה לא היה עובד בגלל המשקל אז היה מעולה שצילמנו בעזרת הוואן פלוס 6.

מה הייתה הסצנה המסובכת ביותר?

סצנת המראה הייתה דיי מסובכת.
רצינו להראות את הסטודנט מצלם סלפי בזמן צחצוח שיניים, אך מכשיר הוואן פלוס 6 שבעזרתו צילמנו היה בין הפנים של הסטודנט לבין מכשיר הוואן פלוס 6 שהוא עצמו החזיק על מנת לצלם את הסלפי. 
היינו צריכים להסיר את המכשיר שבו אנחנו השתמשנו מצילום הסלפי.
על מנת שנוכל לצלוח בצילום זה, בתור התחלה, מיכאל, השחקן שלנו, צילם סלפי. לאחר מכן, מיקמנו את הוואן פלוס 6 שלנו מול הפנים שלו כדי להסריט אותו "מצלם" את הסלפי עם המכשיר בידו.
הסצנה הזו לקחה לנו 4 שעות לצילום והיא קיבלה בערך שניה אחת על המסך בזמן הוידאו השלם - גיאקומו צוחק.
היינו מרוצים מהפתרון היצירתי!
























מה היה הדבר המשוגע ביותר שקרה במהלך כל התהליך הזה?

הרעיון המקורי היה לעשות את הידאו בהילוך חוזר. 
רצינו לפתוח את הווידיאו עם צווארון הנוצות סביב צווארו של התלמיד, ואז היינו חוזרים דרך הפעילות של היום שעבר כדי לגלות מה הביא אותו לנקודה זו. כאשר חלקתי את החתך הראשון ביום שישי בבוקר, ארד חשב שזה לא מרגיש טבעי וערך מחדש את הסרטון כדי לשים אותו בסדר הכרונולוגי הנכון; קָדִימָה. ברגע שראינו את זה,מס' ימים לפני המועד האחרון שלנו, הבנו שזו הדרך הטובה ביותר ללכת ושינינו את סדר הוידאו כולו.
 הצוות עבד כמו משוגע בלובי של אולפן ההקלטות. בסופו של דבר, הרעיון של חזרה לאחור אולי היה עובד אם היו לנו יותר סצנות לעבוד איתן.

האם יש משהו נוסף שתרצה לתת עליו דגש?

אין שום דרך להשיג את מה שהשגנו כאן, ולשרוד כזה ייצור מסובך, אם אין לך את האנשים הנכונים סביבך. היה לי מזל גדול שהייתה לי הזדמנות לעבוד עם כל האנשים הגדולים האלה. החל בעוזר שלי, זאק, הוא עשה עבודה מדהימה, הוא עבד יום ולילה במשך כמעט שבועיים,כדי לקבל את כל הפרטים בדיוק. מייקל, השחקן ששיחק את הסטודנט, גם שיחק את הסטודנט בשנה שעברה, הוא בחור נהדר. תמיד מוכן להתחייב, מוכן לדחוף את הגבולות ולא לוותר.
אני גם גאה מאוד בקיין! היא כלבה כל כך טובה ועשתה עבודה נהדרת בסצנת הפארק שלנו.כמובן, גם השחקנים וכל האחרים שעזרו בתהליך.
 זה היה קשה, רגשית, כי איבדתי מישהו קרוב אלי רק שבוע לפני , אבל אני מאוד גאה במה שיצרנו וזה לא היה אפשרי בלי הכוח של כולם סביבי. זה היה כמו נסיעה ברכבת הרים, אבל אחת מדהימה. פגשתי אנשים פנומנאליים.

תרצה להוסיף משהו נוסף?


אני מרגיש חלק ממשפחת OnePlus. אני לא מרגיש ש OnePlus  הוא הלקוח ואני הספק. אני באמת מרגיש חלק מזה ואני מקווה שכולם תמיד יראו אותי כחלק מזה.
זה כבר 4 שנים, ואני רואה את זה רק בתור התחלה של מסע ארוך ומדהים.​


והרי לכם, התוצאה הסופית : 






































לקריאת המאמר באתר הרישמי של OnePlus לחצו כאן